20 Mart 2014 PerÅŸembe

Hollanda'ya hoÅŸgeldiniz :))


 







21 Mart Down Sendromlular Günü. #farkındalık günü onlar sadece bizden +1 kromozon fazlalar. Onları sevelim sokkaklarda gördüğümüzde farklı davranmayalım. Onlar sevgiye ve bizim ilgimize çok muhtaçlar. DiÄŸer coçuklarımızdan farklı görüp dışlamayalım. 
Åžimdi bunun için yazılmış çok hoÅŸ bir hikaye okuyacaksınız. Okumayada deÄŸer. 






 
Hollanda'ya hoÅŸgeldiniz :)

Bana genellikle özürlü bir çocuk büyütmenin nasıl bir şey olduğunu sorarlar. İşte anlatıyorum...
Bir bebek sahibi olacağınızı anladığınızda yaÅŸadığınız duygu, Ä°talya’ya güzel bir seyahat planı yapmaya benzer.
İtalya hakkında bir sürü kitap ve broşür alırsınız ve harika planlar yapmaya başlarsınız.
Coliseum Mikelanjelo’nun Davut’u. Venedik’teki gondollar. Ä°talyanca birkaç sözcük bile öğrenirsiniz.
Her şey çok heyecan vericidir.
Aylar süren beklemeden sonra, o gün gelir çatar. Bavullarınızı toplar, yola çıkarsınız.
Birkaç saat süren yolculuktan sonra, uçağınız havaalanına iner.
Hostes mikrofonu eline alır ve:
“ Hollanda’ya hoÅŸ geldiniz “ der.
“Hollanda mı? “ dersiniz. “Ne demek istiyorsunuz? Ne Hollandası? Ben Ä°talya’ya bilet almıştım.
Benim Ä°talya’ya gitmem gerek. Tüm yaÅŸamım boyunca Ä°talya’ya gitmenin düşünü kurdum ben.”
Fakat uçuş rotasında bir değişiklik yapmışlardır.
Hollanda’ya inmiÅŸsinizdir ve orada kalmanız gerekir.
Önemli olan sizi korkunç, iğrenç ve pis bir yere, açlığın ve hastalıkların ortasına bırakmamışlardır.
Sadece farklı bir yerdesinizdir.
Bu yüzden çıkıp yeni broşürler ve kitaplar almanız ve yepyeni bir dil öğrenmeniz gerekmektedir ve
daha önce hakkında hiçbir şey bilmediğiniz insanlar tanımak zorundasınızdır.
GeldiÄŸiniz yer sadece farklı bir yerdir. Oradaki yaÅŸam, Ä°talya’dakinden daha yavaÅŸtır, Ä°talya kadar etkileyici deÄŸildir.
Fakat bir süre orada kaldıktan sonra nefesinizi tutar ve çevrenize bir bakarsınız.…
Ve Hollanda’nın yel deÄŸirmenlerini fark edersiniz... Ve lalelerini.
Hollanda’nın Rembrandları bile vardır.
Fakat tanıdığınız herkes Ä°talya’ya gidip gelmektedir. Sürekli orada geçirdikleri güzel günleri anmaktadır ve yaÅŸamınız boyunca:
“Evet, benim de gitmem gereken yer orasıydı. Ben de aynı planı yapmıştım.” dersiniz.
Bu nedenle duyduğumuz acı asla, asla dinmez... Çünkü yitirdiğiniz düş çok önemli bir düştür.
Ancak tüm yaÅŸamınızı Ä°talya’ya gidemediÄŸiniz için üzülerek geçirirseniz Hollanda’nın güzelliklerinin hiçbir tadını çıkaramazsınız.





Sevgilerimle
 

1 yorum:

  1. Seliiin... Güzel yürekli kızım... Blog listemdesin, ama uğrayamadığım için biiir sürü mazeretim var...
    Bugün listeye birini eklerken gözüme çarptı adın, uğramak istedim... Yaşamı ve yaşamın verdiklerini herşeyiyle sevmek yaşamın özüne varmaktır... Sen de onlardan birisin... Sevgiyle kal, hep böyle kal :)

    YanıtlaSil